Halloween en H&M! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Theunissen - WaarBenJij.nu Halloween en H&M! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Theunissen - WaarBenJij.nu

Halloween en H&M!

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

08 November 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn laatste blog heb gepost, maar ik heb de laatste paar weken 48 uur per week gewerkt om een weekje vrij te kunnen krijgen, dus echt veel heb ik niet gedaan. Tijdens de vrije uren die ik heb slaap ik of ga ik naar het strand, ligt een beetje aan het weer. Toch leek het me wel leuk om weer iets van me te laten horen na zo’n lange tijd, dus bij deze!

Een aantal weken geleden ben ik op een zondag naar de Blue Mountains geweest. Het was een hele mistige en vochtige dag, waardoor ik niet veel van het uitzicht heb kunnen zien. Toch was het een hele mooie ervaring en het ik een aantal uren rondgewandeld in mijn eentje en genoten van de paar meter die ik voor me uit kon kijken. Het heeft me ook een aantal hele mooie en mysterieuze foto’s opgeleverd die ik op facebook heb gepost.

De week van Halloween moesten wij, de receptie “staff”, verkleed naar het werk komen. Vrij ongemakkelijk om op een maandagochtend, terwijl de meeste gasten nog niet eens aan Halloween dachten, in een hippiejurk door het hostel te lopen. Gelukkig begon ik die maandag om 07:00 uur en dachten de meeste mensen waarschijnlijk dat ik een verdwaalde hostelgast was die net thuis kwam van een feestje. Het was wel een heel gezellige week, vooral omdat iedereen naar het einde toe creatiever en creatiever werd in het kiezen van kostuums. Er werden ook twee feestjes in het Halloween thema op vrijdag en zaterdag georganiseerd in Side Bar die legendarisch moeten zijn geweest. Helaas moest ik vrijdag heel laat en zaterdag heel vroeg werken, dus daar heb ik niet veel van meegekregen. Hopelijk krijg ik de kans om in de kerstperiode aan wat meer feestjes deel te nemen want dat moeten twee te gekke weken worden hier! We zijn al bijna volgeboekt voor die periode, waar een minimum verblijf van twee weken aan vast hangt en de kamers zijn ook nog bijna het dubbele in prijs. Dit is maar even om aan te tonen hoe graag mensen in dit hostel willen slapen tijdens kerst en oud en nieuw. Fijn om te weten dat ik zo'n $800 bespaar aangezien ik mijn accommodatie gratis krijg hier.

Sinds vorige week zaterdag hebben we een H&M in het centrum van Sydney! Vandaag ben ik voor de eerste keer geweest (dus ja, ik had het echt heel druk de afgelopen week, iedereen weet dat ik anders al lang daar was geweest) en heb toch wel een aantal dingetjes gekocht. De prijzen zijn precies hetzelfde als in Nederland en België, alleen is het hier in dollar en niet in euro wat betekent dat het allemaal nog een stuk goedkoper is. Het zit er wel dik in dat ik een koffer vol met kleren moet weggooien of naar huis moet sturen binnenkort. Ik heb namelijk al zoveel gekocht dat ik nooit meer alles in mijn koffer krijg, hihi.
Woensdag vertrek ik met Marije naar Byron Bay, ik heb er zo veel zin in! We vliegen eerst naar Gold Coast, daar blijven we een nachtje en donderdag trekken we richting Byron. Hopelijk is het weer een beetje goed en kunnen we surfen, zonnen en vooral lekker chillen. Daar ben ik namelijk wel heel erg aan toe.
Zoals jullie kunnen lezen heb ik de laatste tijd dus echt niet zoveel meegemaakt om over te bloggen, maar het gaat wel nog altijd heel goed met me! Jammer dat het zoveel regent de laatste tijd (ja, hier regent het ook en nee, het is niet altijd zomer) maar dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen als ik na mijn werk lekker mijn bed in kruip met een serie. Vorige week woensdag heeft een vriend van me heel lekker voor me gekookt, dus ik heb soms wel even tijd om leuke dingen te doen na mijn werk. Afgelopen vrijdag ben ik voor mijn werk ook nog eventjes naar Coogie Beach geweest, waar schijnbaar een prachtige storm opkwam net nadat ik weg. Een kamergenootje heeft er een foto van gemaakt en ik was ontzettend jaloers dat ik dat heb gemist!
Het wordt wel even aanpassen als ik volgende week afscheid moet nemen van Marije, een constante factor vanaf dag één van mijn avontuur met wie ik vandaag naar New Town festival ben geweest. Dat was een ontzettend leuk en gratis festival met zoveel hippies, oudere mensen en ook veel jonge gezinnen. Superleuke sfeer daar! Ook verhuist een heel lief kamergenootje van me naar Melbourne komende week. Zo merk ik dat mensen hier echt komen en gaan en dat afscheid nemen er maar gewoon bij hoort. Hopelijk zie ik ze allebei nog in de toekomst, maar daar ben ik wel van overtuigd. Een tripje Melbourne zal er ergens in de komende weken wel inzitten en ik weet zeker dat ik Marije terugzie zodra ik weer thuis ben. Ons reisje naar New York ligt namelijk al zo goed als vast, we moeten alleen nog boeken.

Over reizen gesproken, ik hoop echt dat ik na mijn stage hier mijn farmwork kan doen, zodat ik een tweede jaar visum kan aanvragen. Na mijn studie ben ik namelijk van plan om terug te komen naar dit mooie land en overal naar toe te reizen waar ik nu geen tijd voor heb. Daarna zal Azië op de planning staan en Zuid-Amerika begint ook wel heel interessant te klinken. MAAR eerst studie afmaken en geld sparen, dat is het plan!

Als jullie de kans krijgen, ga dan trouwens eens een kijkje nemen op de website van Wake Up! (www.wakeup.com.au) Er staat namelijk sinds kort een virtuele tour op van de receptie, Side Bar, Roy’s café (een brasserie dat ook deel uitmaakt van het hostel) en de gemeenschappelijke keuken op de eerste verdieping van het hostel. Ik heb van het thuisfront vernomen dat ik te weinig foto’s post en dat niemand echt weer waar ik op dit moment zit, sorry daarvoor. Maar dit is een heel mooi in elkaar gezet filmpje waarop zo’n beetje alle gemeenschappelijke ruimtes te zien zijn. De receptie aan de rechterkant is de plek waar ik nu fulltime aan het werk ben.

Oke, ik heb denk ik alles verteld wat ik wilde vertellen. Misschien nog één dingetje. Ik heb namelijk afgelopen week de dochter van een collega van mijn moeder ontmoet hier in het hostel, heel bijzondere ervaring en een superleuke meid! Toevallig dat ze uitgerekend een weekje in Wake Up! heeft geboekt voor haar eerste week hier!

Hopelijk gaat het met jullie ook goed aan de andere kant van de wereld. Ik ben heel jaloers op jullie allemaal dat jullie lekker Sinterklaas kunnen vieren, dat is een ding dat ik enorm zal missen. Veel plezier op de 11e vaan de 11e voor mijn vrienden en familie uit Maastricht en heel veel succes met de eerste examenperiode voor mijn lieverds uit Antwerpen en omstreken!

Dikke zoen uit het verre zuiden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4282

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië and beyond

Landen bezocht: