De feestdagen zijn achter de rug - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Theunissen - WaarBenJij.nu De feestdagen zijn achter de rug - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Theunissen - WaarBenJij.nu

De feestdagen zijn achter de rug

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

24 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost maar sinds de laatste tot ongeveer 2 weken geleden heb ik voornamelijk gewerkt, iets gedronken met vrienden en collega’s en geslapen. De afgelopen 2 weken waren dan wel weer ontzettend leuk met nieuwe indrukken die ik heb opgedaan en plaatsen die ik heb bezocht.
Ik zal beginnen met het personeelsfeestje dat ruim twee weken geleden werd georganiseerd voor alle personeelsleden van het hele hostel (lees: receptie, bar, café, traveldesk, poetspersoneel en ook een deel van de managers). We verzamelden rond 15:00 in Side Bar waar we alles van de kaart mochten bestellen. De meeste mensen waren op dat moment al van de kaart dus dat maakte het allemaal wel heel interessant. Na een half uurtje vertrokken we in een partybus richting de boot waarmee we een aantal uurtjes door de haven van Sydney gingen varen. Ik ga jullie verdere details besparen, mede doordat ik niemand zijn reputatie via mijn blog wil schenden, hihi, zegt al genoeg denk ik. Het was een leuke dag/avond/nacht en gelukkig heeft mijn manager me goed genoeg ingeschat om me de dag erna vrij te geven.

Die bewuste dag heb ik helaas afscheid moeten nemen van een hele goede vriend, James, die terug naar zijn familie verhuisde in Canberra. Ik ken hem amper 3 maanden maar soms weet je gewoon dat een vriendschap voor altijd is. Zo heb ik tijdens mijn reis al een aantal mensen mogen leren kennen, en hoewel dat afscheid maken moeilijk maakt, maakt het het reizen alleen maar veel betekenisvoller. Afgelopen week ben ik James gaan bezoeken in Canberra bij zijn familie. We hebben ontzettend leuke dagen gehad, en hoewel Canberra (een stad die qua oppervlakte even groot is als Sydney, maar een inwonersaantal van 350.000 heeft) heel stil en uitgestorven is, is het wel omringd met ontzettend veel mooie, groene natuur. We zijn naar het War Memorial geweest, we hebben een rondje rond een groot meer gewandeld en hebben vooral ontzettend veel lol gehad. Zijn familie was ontzettend gastvrij en ik heb echt genoten van mijn minivakantie.

Iets verder terug in de tijd hebben we hier natuurlijk ook kerstmis gevierd. Heel eerlijk gezegd heb ik op geen enkel moment een echt kerstgevoel gehad. Dit was ergens niet zo’n groot probleem want bij het horen van de klassieke kerstliedjes kreeg ik automatisch wel een brok in mijn keel. Ik ben nu eenmaal een kerstmens en deze periode van het jaar was een stuk moeilijker geweest als het had aangevoeld als kerst. Grappig is dat de lokale mensen hier gewend zijn om lekker naar het strand gaan met de kerst en een grote barbecue houden met de familie. Zij hebben mij verteld dat zij het hele kerstgevoel weer niet hebben als ze gezellig voor de open haard zitten terwijl het buiten sneeuwt. Dit vond ik wel leuk om te horen, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen tradities. Zo heb ik net als alle en medebackpackers “locals” kerst gevierd in mijn bikini op het strand!

Ergens rond deze kerstperiode heb ik ook een ontzettend leuk pakketje ontvangen van mijn lieve familie. Het was een Sinterklaaspakket met cadeautjes in het kerstthema (natuurlijk zaten er ook pepernoten, schuimpjes en chocolade letters in!). Dit pakje kwam precies tussen Sinterklaas en kerst aan ik heb de hele kamer versierd met de spulletjes die ik gekregen heb. Onze kamer kennende blijft dit alles hangen tot halverwege juli, maar dat maakt niks uit, het staat heel gezellig.

Afgelopen donderdag, toen ik net terugkwam van mijn tripje naar Canberra, was het oudejaarsdag. Traditioneel hebben we de hele middag “goon” gedronken (lees: 15$ voor 5 liter “wijn”) met een aantal mensen uit het hostel en ’s avonds zijn we richting Luna Park getrokken, een pretpark dat net aan de andere kant van de Harbour Bridge ligt. We hebben er wat voor moeten betalen maar we hadden het ervoor over, het vuurwerk in Sydney is namelijk iets dat je zeker een keer gezien moet hebben. Dit is wat we ons hebben laten vertellen maar wat ook zeker weten waar is. Wat een indrukwekkende show was dat rond middernacht! Ik heb ervan genoten, vooral omdat het hier gewoon zomer is en we niet stonden te bibberen van de kou, wat normaal het geval is rond deze tijd van het jaar. Ook tijdens de jaarwisseling had ik niet het gevoel dat het nieuwjaar was, het voelt gewoon als een mooie zomerdag met supermooi vuurwerk om de dag af te sluiten. Ach, volgend jaar ben ik gewoon weer thuis rond deze tijd en dan zal het extra gezellig worden. Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb genoten van deze weken. Het hostel zat vol met mensen die minstens twee weken zouden blijven waardoor de sfeer gewoon gezellig was en iedereen elkaar tegen oud en nieuw wel (her)kenden. Dit is wederom een hele leuke ervaring geweest, al neemt dit niet weg dat ik het thuisfront af en toe wel erg heb gemist. Maakt niks uit, dit hoort er allemaal bij, het voelt namelijk ook als een leermoment.

Komende paar weken ga ik er alles aan doen om wat extra’s te verdienen in het hostel. Ik ga wat uurtjes meedraaien in de housekeeping, hopelijk kan ik wat nachtshiften draaien waar ik voor betaald zal krijgen en dan kan ik langzamerhand gaan uitkijken naar het einde van mijn stageperiode en tevens begin van mijn reisperiode. Helaas was in Sydney leven zonder inkomsten toch wel erg duur dus de eerste paar weken van het reizen zullen in het teken staan van snel veel geld verdienen.
Vanaf het moment dat ik ga beginnen met reizen zal ik wat meer te vertellen hebben, hier ben ik van overtuigd! Maar ik wilde via deze weg iedereen wel een ontzettend gelukkig, gezond en liefdevol 2016 wensen!

Cheers mates and have a wonderful new year!

  • 24 Januari 2016 - 15:32

    Frieda:

    Dankjewel lieverd voor dit wederom leuke blog!
    Kersttijd was voor ons ook net iets anders dan voorgaande jaren. ;)

    Liefs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4269

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië and beyond

Landen bezocht: